Jak dobrać śruby
Jeżeli potrzebujesz kupić śruby lub nakrętki do kół to zapraszamy, posiadamy w sprzedaży większość dostępnych rodzajów na rynku. Cena standardowej śruby lub nakrętki to 5.00 do 8,00 zł za 1 szt. a nietypowe , takie jak np. do Forda lub Toyoty to koszt od 8,00 zł do 16.00 zł za 1 szt. Posiadamy również w sprzedaży śruby i nakrętki zabezpieczające koła przed kradzieżą, cena zestawu zaczyna się od 80,00 zł. za podstawowy zestaw , lub droższe od 135,00 zł. za zestaw renomowanych firm. W każdym zestawie znajdują się cztery śruby lub nakrętki po jednej na każde koło plus nasadka redukcyjna potrzebna do odkręcenia takiej nietypowej śruby.
Przykładowe ceny za komplet zabezpieczeń renomowanej firmy Mc Gard :
Wszystkie standardowe śruby i nakrętki mają zastosowanie wyłącznie wtedy jeśli średnica otworu w feldze pod śrubę nie przekracza 16 mm. jeśli ma np. 18 mm oznacza to, że potrzeba śruby lub nakrętki specjalnej konstrukcji (np. oryginalne felgi aluminiowe Citroen, Peugeot, Ford).
Są cztery kryteria jakimi należy się kierować :
Według płaszczyzny mocującej:
Śruba powinna mieć taką samą płaszczyznę mocującą jak gniazdo w feldze, czyli :
gniazdo stożkowe – śruba stożkowa
gniazdo kuliste – śruba kulista
Jeśli źle dobierzemy mocowanie, zniszczymy gniazdo w feldze co w skrajnym przypadku może doprowadzić do odkręcania się koła.
Według skoku gwintu:
Do pomiaru gwintów służy specjalny przyrząd (zwany grzebyczkiem)
jeżeli go nie posiadasz możesz do nas napisać e-maila lub zadzwonić to podamy parametry (posiadamy katalog)
Uwaga ! źle dobrany gwint zniszczy piastę koła
Rozróżniamy cztery podstawowe rodzaje gwintów:
Według długości i średnicy śruby:
Jeżeli śruba będzie za krótka może się wyrwać z gniazda i koło odpadnie
Jeżeli śruba będzie za długa to może zawadzać o coś z drugiej strony i koło nie będzie się obracać (np. szczęki przy hamulcach bębnowych lub element systemu ABS) jeżeli mimo za długiej śruby koło będzie się obracać, to z upływem czasu jej koniec zardzewieje i przy próbie wykręcenia, gwint ulegnie niszczeniu.
Według producentów śruby powinny wkręcać się w piastę 11mm. do 13mm.
Jeżeli już posiadamy zakupione śruby to możemy sprawdzić czy są poprawne każda śruba w zależności od skoku gwintu powinna wkręcać się określoną ilość obrotów o 360 stopni:
śruba | ilość obrotów |
M12 x 1,25 | 8 do 8,5 |
M12 x 1,50 | 6,5 do 7 |
M14 x 1,50 | 7,5 do 8 |
M12 x 1,75 | 6,5 do 7 |
M12 x 1/2″ cala | 8 do 8,5 |
Według rozmiaru klucza:
Dobieramy śruby lub nakrętki według klucza jaki znajduje się w naszym samochodzie. Jeżeli zmieniamy felgi na ALU to często trzeba zastosować śruby o mniejszej średnicy główki np. 17mm. zamiast 19mm. ponieważ niektóre felgi mają małe otwory i klucz do odkręcenia śruby mógłby się nie zmieścić.
Najczęściej spotykane rozmiary to 17mm, 19mm, 21mm.
Polecamy